Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα και εφαρμογές στη Διδακτική της Στατιστικής
- Categories Περιγραφές Μαθημάτων
- Date 18 Μαρτίου 2023
ΣΧΟΛΗ | Οικονομικών Eπιστημών | ||
ΤΜΗΜΑ | Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης | ||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Stat207 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 2ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα και εφαρμογές στη Διδακτική της Στατιστικής | ||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | 3 | ||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | 5 |
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να προσδιορίζουν την Εκπαιδευτική Τεχνολογία και τις εφαρμογές της στη Διδακτική της Στατιστικής
- Να χρησιμοποιούν τα Εκπαιδευτικά wikis
- Να χρησιμοποιούν τα Εκπαιδευτικά ιστολόγια
- Να χρησιμοποιούν τους Ηλεκτρονικούς φάκελους μάθησης (e-portfolios)
- Να χρησιμοποιούν τη Συνεργατική γραφή με Google Docs
- Να γνωρίζουν το Πλαίσιο μάθησης μέσω ψηφιακής αφήγησης
- Να γνωρίζουν τις φάσεις δημιουργίας μιας ψηφιακής αφήγησης
- Να γνωρίζουν τα είδη ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών
- Να σχεδιάζουν ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών
- Να κάνουν χρήση της εικονικής πραγματικότητας στη διδασκαλία της Στατιστικής
- Να εντάξουν τη χρήση της τηλεκπαίδευσης στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Στατιστικής
- Να επιλέγουν κατάλληλα λογισμικά εργαλεία για εξυπηρέτηση των αναγκών των μαθημάτων Στατιστικής σε συγκεκριμένες τάξεις
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Είδη και συνεισφορά εποπτικών μέσων
- Νέες τεχνολογίες και εποπτικά μέσα
- Παραδείγματα διδακτικών προσεγγίσεων
- Επίδραση ΤΠΕ στην κοινωνία και στην εκπαίδευση
- Προηγμένες μαθησιακές τεχνολογίες (ΠΜΤ)
- Εκπαιδευτικό λογισμικό: Σχεδιασμός & αξιολόγηση
- Διαδικτυακό εκπαιδευτικό λογισμικό. Τηλεκπαίδευση
- Σύγχρονες ερευνητικές τάσεις: Συστήματα Μαθησιακής Τεχνολογίας, Προτυποποίηση
- Εικονικός μαθησιοχώρος
- Εφαρμογές του Ιστού 2.0 και εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί στην πράξη
- Το παιδαγωγικό πλαίσιο του Ιστού 2.0, Εκπαιδευτικά ιστολόγια, Τύποι ιστολογίων
- Θεωρητικό πλαίσιο και εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί ιστολογίων
- Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί ιστολογίων
- Εκπαιδευτικά wikis, Εκπαιδευτικές εφαρμογές των wikis, Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί wikis
- Συνεργατική γραφή μεGoogle Docs
- Ηλεκτρονικοί φάκελοι μάθησης (e-portfolios)
- Η ψηφιακή αφήγηση ως εργαλείο μάθησης
- Πλαίσιο μάθησης μέσω ψηφιακής αφήγησης
- Φάσεις δημιουργίας μιας ψηφιακής αφήγησης, η περίπτωση της Στατιστικής
- Παιχνιδοποίηση της μάθησης και ψηφιακά παιχνίδια, η περίπτωση της Στατιστικής
- Τύποι ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών, η περίπτωση της Στατιστικής
- Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση
- Μαθησιακή Αναλυτική (Learning Analytics), Εννοιολογικό πλαίσιο και ορισμοί
- Το πλαίσιο της μαθησιακής αναλυτικής
- Η διδασκαλία της Στατιστικής μέσω του διαδικτύου και η χρήση των εφαρμογών
- H φιλοσοφία ενσωμάτωσης της σύγχρονης τεχνολογίας στη διδασκαλία της Στατιστικής
- Θεωρίες μάθησης και Εκπαιδευτικά λογισμικά στην επιστήμη της Στατιστικής
- Μοντελοποίηση και σύγχρονη τεχνολογία στη διδασκαλία της Στατιστικής
- Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα elearning
- Επικοινωνία στη δικτυακή μάθηση και ο ρόλος του καθηγητή
- Διδακτικές προσεγγίσεις στη Διδακτική της Στατιστικής
- Η χρήση της εικονικής πραγματικότητας στη διδασκαλία της Στατιστικής
- Η χρήση του διαδικτύου στη διδασκαλία της Στατιστικής
- Σχεδιασμός ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στη διδασκαλία της Στατιστικής
Αξιολόγηση Φοιτητών
Εργασίες ή γραπτές εξετάσεις ή συνδυασμός τους
- Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου ή εργασία
- Προφορική παρουσίαση εργασίας
- Χρήση Πολλαπλής Βιβλιογραφίας
- Εργαστήριο ή πρακτικές ασκήσεις
- Παρακολούθηση φοιτητών κατά την εκτέλεση εργαστηριακών ή πρακτικών ασκήσεων
- Διασφάλιση διαφάνειας στην αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών: Κάθε φοιτητής /τρια μπορεί να δει το γραπτό του/της και την εργασία του/της και να εξηγηθεί ο βαθμός.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
Συγγράμματα Εύδοξος
Προηγούμενο
Κριτική Σκέψη – Στατιστική Συλλογιστική και Ήπιες Μεταφερόμενες Δεξιότητες στην Επιστήμη της Στατιστικής
18 Μαρτίου 2023