Διδακτική Μεθοδολογία και Διδακτική Πιθανοτήτων και Στατιστικής
- Categories Περιγραφές Μαθημάτων
- Date 17 Μαρτίου 2023
ΣΧΟΛΗ | Οικονομικών Eπιστημών | ||
ΤΜΗΜΑ | Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης | ||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Stat506 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 5ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Διδακτική Μεθοδολογία και Διδακτική Πιθανοτήτων και Στατιστικής | ||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | 3 | ||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | 5 |
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές ολοκληρώνοντας το μάθημα αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να εξηγούν την αλληλεπίδραση του φαινομένου της μάθησης και της διδασκαλίας και να εξοικειωθούν με θέματα της επιστήμης της διδακτικής
- Να σχεδιάζουν διδασκαλίες διατυπώνοντας τους σκοπούς και τους στόχους τους, αιτιολογώντας τις μεθοδολογικές επιλογές τους, δρομολογώντας δραστηριότητες καλλιέργειας ικανοτήτων και δεξιοτήτων και τεχνικές αξιολόγησης της διδασκαλίας, μέσα από διακριτές φάσεις
- Να αναγνωρίζουν, να κατανοούν και να προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά σύγχρονων παιδαγωγικών και διδακτικών εννοιών
- Να διασαφηνίζουν εννοιολογικά σύγχρονους βασικούς όρους και αρχές που διέπουν τη διδακτική
- Να εξοικειωθούν με τα περιεχόμενα μάθησης, τις μεθόδους και τις τεχνικές της διδακτικής διαδικασίας, να αναλύουν και σχολιάζουν με κριτικό τρόπο και να είναι σε θέση να διατυπώνουν διδακτικούς στόχους
- Να γνωρίζουν την οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας στη σχολική τάξη και τη διεξαγωγή της μέσω διακριτών φάσεων
- Να διακρίνουν τους ρόλους του εκπαιδευτικού και των μαθητών και το πώς αυτοί διαμορφώνονται με τη χρήση ανάλογων τεχνικών, μέσων και υλικών της διδασκαλίας
- Να γνωρίζουν, και να αναδιοργανώνουν το διδακτικό χρόνο και το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης σε θεωρητικό επίπεδο σχεδιασμού διδασκαλίας
- Να αποκτήσουν με κριτικό τρόπο τη διαχείριση της σχολικής τάξης σύμφωνα με θεωρητικά σχήματα ελέγχου της πειθαρχίας στην τάξη
- Να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τη Διδακτική Πιθανοτήτων και Στατιστικής
- Να εξοικειωθούν στη χρήση αναπαραστάσεων στη διδασκαλία της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων
- Να χρησιμοποιούν μεδόθoυς της Data Analytics
- Να εξοικειωθούν με το γνωστικό πεδίο του αντικείμενο Machine Learning
- Να κάνουν τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία Πιθανοτήτων και Στατιστικής
- Να είναι ικανοί να δημιουργήσουν πεδία διασύνδεσης των συγκεκριμένων εννοιών µε ευρύτερες πτυχές μάθησης
- Να επανασχεδιάζουν τα προγράµµατα και τις διδακτικές ενότητες τους με τη χρήση παραδειγμάτων από την καθημερινή ζωή
- Να κατανοήσουν σε βάθος την έννοια της Διδακτικής των Πιθανοτήτων και της Στατιστικής και τη σχέση ανάμεσα στα αναλυτικά προγράμματα του εκπαιδευτικού συστήματος
- Να συνδυάζουν αποτελεσματικά τη διδακτική μεθοδολογία με την επιστήμη των Πιθανοτήτων και της Στατιστικής
- Να αναπτύξουν προσωπικές φιλοσοφίες για τη μάθηση και διδασκαλία των Πιθανοτήτων και της Στατιστικής
- Να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες σχεδιασμού σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων και δραστηριοτήτων στη διδασκαλία των Πιθανοτήτων και της Στατιστικής
- Να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες έρευνας σε θέματα που αφορούν την εξέταση των γνώσεων, αντιλήψεων και στάσεων των μαθητών σχετικά με τις Πιθανότητες και τη Στατιστική
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τα εξής πεδία:
- Διδακτική ενότητα
- Αναλυτικά Προγράμματα
- Κοινωνικές μορφές διδασκαλίας (μετωπική, ομαδοσυνεργατική, σε ομάδες δύο ατόμων, εξατομικευμένη)
- Σχεδιασμός, οργάνωση και πραγματοποίηση της διδασκαλίας. Σχέδιο μαθήματος. Διδακτικές αρχές
- Παιδαγωγική σχέση – παιδαγωγική ατμόσφαιρα – παιδαγωγική αλληλεπίδραση
- Το Αναλυτικό Πρόγραμμα: ορισμοί, προσεγγίσεις, μοντέλα ανάπτυξης
- Το στοχοθετικό μοντέλο ανάπτυξης Αναλυτικών Προγραμμάτων – Το μοντέλο διαδικασίας
- Το επίσημο και το λανθάνον Αναλυτικό Πρόγραμμα (ή παραπρόγραμμα)
- Ο εκπαιδευτικός και το Αναλυτικό Πρόγραμμα – Ο εκπαιδευτικός ως αναστοχαζόμενος επαγγελματίας- Επαγγελματικές κοινότητες μάθησης
- Διδακτικές Μέθοδοι
- Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης – Διαθεματικά Αναλυτικά Προγράμματα
Αξιολόγηση Φοιτητών
- Εργασίες ή γραπτές εξετάσεις ή συνδυασμός τους
- Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου ή εργασία
- Προφορική παρουσίαση εργασίας
- Χρήση Πολλαπλής Βιβλιογραφίας
- Εργαστήριο ή πρακτικές ασκήσεις
- Παρακολούθηση φοιτητών κατα την εκτέλεση εργαστηριακών ή πρακτικών ασκήσεων
- Διασφάλιση διαφάνειας στην αξιολόγηση της επιδοσης των φοιτητών.Κάθε φοιτητής /τρια μπορεί να δει το γραπτό του/της και την εργασία
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
Συγγράμματα Εύδοξος