ΠΑΔ (Πρακτική Άσκηση Μικροδιδασκαλίας)
- Categories Περιγραφές Μαθημάτων
- Date 17 Μαρτίου 2023
ΣΧΟΛΗ | Οικονομικών Eπιστημών | ||
ΤΜΗΜΑ | Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης | ||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Stat606 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 6o |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΠΑΔ (Πρακτική Άσκηση Μικροδιδασκαλίας) | ||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | 3 | ||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | 5 |
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος «ΠΑΔ» ο/η φοιτητής/τρια αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να αξιοποιεί και να εφαρμόζει τις γνώσεις του πάνω στις διαφορετικές τεχνικές διδασκαλίας-μικροδιδασκαλίας
- Να αξιοποιεί και να εφαρμόζει τις γνώσεις του αναφορικά με τα Μοντέλα μικροδιδασκαλίας
- Να αναπτύσσει τις φάσεις της Πρακτικής Άσκησης
- Να διακρίνει τη μικροδιδασκαλία από τη διδασκαλία
- Να παρατηρεί, να περιγράφει, να ερμηνεύει και να αναλύει κριτικά τη διδακτική πράξη, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές συνθήκες και προϋποθέσεις του εκπαιδευτικού έργου και αξιοποιώντας τη θεωρητική διδακτική-παιδαγωγική γνώση (έννοιες, αρχές, θεωρίες, μοντέλα, μεθόδους/πρακτικές/τεχνικές)
- Να αξιοποιεί τις γνώσεις του/της για την κατάλληλη οργάνωση του χώρου της σχολικής τάξης ως περιβάλλοντος μάθησης
- Να αξιοποιεί τις γνώσεις του/της για την οργάνωση των διαπροσωπικών σχέσεων στη σχολική τάξη και την δημιουργία ενός ευνοϊκού για μάθηση ψυχο-κοινωνικού περιβάλλοντος /κλίματος της τάξης
- Να διαθέτει ένα portfolio τεχνικών πρόληψης και παιδαγωγικής αντιμετώπισης προβλημάτων συμπεριφοράς
- Να επιλέγει κατάλληλες τεχνικές πρόκλησης και διατήρησης του ενδιαφέροντος των μαθητών για το διδακτικό αντικείμενο
- Να σχεδιάζει και να οργανώνει τη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία με δημιουργικό τρόπο και αιτιολογώντας τις επιλογές του/της
- Να διερευνά συγκεκριμένα προβλήματα της διδακτικής-παιδαγωγικής πράξης με μεθοδικότητα, μελετώντας σχετική βιβλιογραφία και συνδέοντας την εμπειρία από τη σχολική τάξη με τη θεωρία και την έρευνα, και να παρουσιάζει με συστηματικό τρόπο και σαφήνεια τα αποτελέσματα της έρευνάς του/της
- Να προσεγγίζει με παιδαγωγικό τρόπο τη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα στη σχολική τάξη
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι φοιτητές κατά τη διάρκεια της ΠΑΔ εφαρμόζουν τις παιδαγωγικές και διδακτικές τεχνικές που έμαθαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Συγκεκριμένα η ΠΑΔ αφορά στην :
- Διδασκαλία – Μικροδιδασκαλία
- Μικροδιδασκαλία: Αρχές μάθησης και διδασκαλίας
- Μικροδιδασκαλία: Διδακτικοί στόχοι
- Μικροδιδασκαλία: Στρατηγικές άμεσης και έμμεσης διδασκαλίας
- Μικροδιδασκαλία: Στρατηγική άμεσης διδασκαλίας
- Μικροδιδασκαλία: Στρατηγική έμμεσης διδασκαλίας
- Σχεδιασμός μικροδιδασκαλίας: Συνδυασμός στρατηγικών άμεσης – έμμεσης μικροδιδασκαλίας
- Σχεδιασμός μικροδιδασκαλίας: Μέθοδοι/τεχνικές διδασκαλίας
- Μικροδιδασκαλία: Μέθοδος/τεχνική διάλεξης ή μονόλογου
- Μικροδιδασκαλία: Σωκρατικός διάλογος ή μαιευτική μέθοδος Σωκράτη.
- Μικροδιδασκαλία: Μέθοδος συζήτησης και διαλόγου
- Μικροδιδασκαλία: Τεχνική ερωτήσεων
- Μικροδιδασκαλία: Τεχνική καταιγισμού ιδεών
- Μικροδιδασκαλία: Μέθοδος «μελέτη περίπτωσης
- Μικροδιδασκαλία: Μέθοδος «παιγνιώδης διδασκαλία»
- Μικροδιδασκαλία: Μέθοδος «σχέδια εργασίας» (project)
- Μικροδιδασκαλία: Ομαδοσυνεργατική μέθοδος
- Μοντέλα μικροδιδασκαλίας (Το μοντέλο των D. W. Allen και K. A. Ryan, Το μοντέλο των D. W. Allen και K. A. Ryan, Το μοντέλο του W. Zifreund, Το μοντέλο του G. Brown, Το μοντέλο του R. Tausch)
- Σχέδιο διδασκαλίας
- Πρακτική Άσκηση στη σχολική μονάδα: Θεωρία και Πράξη
- Οι φάσεις της Πρακτικής Άσκησης
- Πρακτική Άσκηση: Επεξεργασία εννοιών.
- Πρακτική Άσκηση: Ομοδοσυνεργατική διδασκαλία
- Πρακτική Άσκηση: Διερευνητική διδασκαλία
- Πρακτική Άσκηση: Βιωματική διδασκαλία
- Πρακτική Άσκηση: Διδακτικά σενάρια
- Δομή και διάρθρωση ενός διδακτικού σεναρίου
- Αναλυτική παρουσίαση του διδακτικού σεναρίου
- Φύλλα εργασίας
- Περιγραφή δραστηριοτήτωn
- Τελικό αποτέλεσμα
- Αξιολόγηση διδακτικού σεναρίου
- Υπόδειγμα διδακτικού σεναρίου
- Διαφορές μεταξύ της μικροδιδασκαλίας και της διδασκαλίας στην τάξη
- Οργάνωση του υλικού περιβάλλοντος της μάθησης (χώρος – διδασκαλία – επικοινωνία)
- Επικοινωνία στη σχολική τάξη.
- Πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς.
- Οργάνωση της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας
- Πρόκληση και διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών
- Διαφοροποίηση της διδασκαλίας.
- Σχεδιασμός της διδασκαλίας
- Σχέδιο μαθήματος, σκοπός, στόχος, μεταγώση
- Σχεδιασμός μικροδιδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου της Στατιστικής
- Σχεδιασμός μικροδιδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου των Πιθανοτήτων
- Σχεδιασμός διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου της Στατιστικής
- Σχεδιασμός διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου των Πιθανοτήτων
- Αξιολόγηση της μικροδιδασκαλίας
- Αξιολόγηση της διδασκαλίας
Αξιολόγηση Φοιτητών
- Εργασίες ή γραπτές εξετάσεις ή συνδυασμός τους
- Προφορική παρουσίαση εργασίας
- Χρήση Πολλαπλής Βιβλιογραφίας
- Εργαστήριο ή πρακτικές ασκήσεις/ εφαρμογές/ διδακτικά σενάρια
- Παρακολούθηση φοιτητών κατά την εκτέλεση εργαστηριακών ή πρακτικών ασκήσεων. Διασφάλιση διαφάνειας στην αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών: Κάθε φοιτητής /τρια μπορεί να δει το γραπτό του/της και την εργασία του/της και να εξηγηθεί ο βαθμός.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία