Εκπαιδευτική Ψυχολογία – Σχεδιασμός on line Μαθημάτων- Moodle
- Categories Περιγραφές Μαθημάτων
- Date 17 Μαρτίου 2023
ΣΧΟΛΗ | Οικονομικών Eπιστημών | ||
ΤΜΗΜΑ | Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης | ||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Stat307 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 3o |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ-ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ON LINE ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ-MOODLE | ||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | 3 | ||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | 5 |
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές ολοκληρώνοντας το μάθημα αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να περιγράφουν τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά της αποτελεσματικής διδασκαλίας και του αποτελεσματικού διδάσκοντα
- Να αναγνωρίζουν πως τα βιοψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν τη μάθηση
- Να γνωρίζουν τις βασικές και σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις που διέπουν τη γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων
- Να ορίζουν τις βασικές και σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις που διέπουν τη µάθηση παιδιών και των εφήβων
- Να συνοψίζουν τις βασικές αρχές των θεωριών μάθησης (Συμπεριφοριστικές Θεωρίες, Γνωστικές Θεωρίες, Κοινωνικοπολιτσμικές Θεωρίες)
- Nα προτείνουν, χρησιμοποιώντας τις αρχές αυτές, τεχνικές οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν τη διδασκαλία
- Να εφαρμόζουν στην πράξη τις θεωρίες γνωστικής ανάπτυξης ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα και το γνωστικό δυναμικό των μαθητών
- Να συνειδητοποιήσουν τη σηµασία της προσαρµογής της διδασκαλίας προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες όλων των µμαθητών µέσω της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της ανταπόκρισής της παρέκβασης καθώς και τη διαχείριση της σχολικής τάξης για την ενίσχυση της αυτορρύθµισης στους µαθητές
- Να γνωρίσουν τις βασικές θεωρίες εκπαιδευτικού σχεδιασμού ενός εξ αποστάσεως μαθήματος
- Να σχεδιάζουν εξ αποστάσεως μαθήματα στο Moodle
- Να αναλύουν μαθησιακές ανάγκες και στόχους
- Να σχεδιάζουν την εκπαιδευτική αξιολόγηση του μαθήματος στο Moodle
- Να σχεδιάζουν κα να υλοποιούν δραστηριότητες και quiz στο Moodle
- Να γνωρίζουν τις θεωρίες και τα μοντέλα της ψυχολογίας της εξ αποστάσεων εκπαίδευσης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Συγκεκριμένα, το περιεχόμενο των μαθημάτων περιλαμβάνει τα εξής πεδία:
- Ψυχοπαιδαγωγική-Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Έννοιες-κλειδιά, Ορισμοί
- Θεωρίες Γνωστικής Ανάπτυξης και Νοημοσύνη
- Εφαρμογή Ψυχολογίας στη Διδασκαλία
- Θεωρίες Ανάπτυξης
- Ηλικιακά Χαρακτηριστικά
- Συμπεριφορική Θεωρία Μάθησης
- Διακεκριμένοι Παιδαγωγοί
- Κοινωνικο-πολιτισμικοί Εκπαιδευτικοί Παράγοντες
- Κίνητρα μάθησης
- Έννοιες Αυτοαντίληψης, Αυτοεκτίμησης και των διαστάσεων τους
- Δεξιότητες επικοινωνίας
- Η τάξη ως ομάδα/κοινωνικό σύνολο
- Προγράμματα βελτίωσης διαπροσωπικών σχέσεων
- Ψυχοπαιδαγωγικά εργαλεία
- Στοιχεία κοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών στην εκπαίδευση
- Εργαλεία
- Σχεδιασμός Διδακτικής Μαθήματος
- Θεωρία και Μεθοδολογία της Διδακτικής
- Έννοια, Σκοπός, ιστορική εξέλιξη της Διδακτικής
- Μοντέλα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού ηλεκτρονικών μαθημάτων
Αξιολόγηση Φοιτητών
- Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου ή εργασία
- Προφορική παρουσίαση εργασίας 2 τελευταίες εβδομάδες μαθημάτων
- Δημιουργία ενός εξ αποστάσεως μαθήματος με αξιοποίηση της πλατφόρμας Moodle
- Παρουσίαση μεθοδολογίας που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του μαθήματος
- Εργασίες ή γραπτές εξετάσεις ή συνδυασμός τους
- Χρήση Πολλαπλής Βιβλιογραφίας
- Εργαστήριο ή πρακτικές ασκήσεις
- Παρακολούθηση φοιτητών κατά την εκτέλεση. εργαστηριακών ή πρακτικών ασκήσεων
- Διασφάλιση διαφάνεια στην αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών: Κάθε φοιτητής /τρια μπορεί να δει το γραπτό του/της και την εργασία του/της και να εξηγηθεί ο βαθμός
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
Συγγράμματα Εύδοξος